måndag, januari 23

Utmaning


1. Vad gjorde du för 10 år sedan?
Jag gick första året på gymnasiet. I en klass utan en enda av mina kompisar från högstadiet. Att jag kände mig lite ensam är ett understatement. 
2. Vad gjorde du för 1 år sedan?
Det hade ganska precis gått upp för mig att jag på nåt vis faktiskt skulle lyckas få ihop en C-uppsats de kommande månaderna. I startgroparna för en ångestfylld vår med andra ord. 
3. Fem snacks som du gillar?
Min last är ju att jag gärna äter allt, typ. Men jag gillar inte saltlakrits. Sen tycker jag inte att snören är så där sjukt kul att äta heller. Men ge mig en påse så ska nog de också ta slut.
4. Fem sånger som du kan hela texten till?
Tveksamt om jag får ihop till fem. Coldplay - Fix you tror jag dock att jag kan efter alla singstar-bataljer den har varit inblandad i. Lifehouse - You and me kan jag nog också klämma till med. Och kanske Kings of Leon - Use somebody och Goo goo dolls -Iris. Med lite medhörning iaf. Men det kanske är fusk.
5. Fem saker som du skulle göra om du var mångmiljonär?
Fem? Äh. Jag skulle köpa hus och varsinn bil till mig och Johan. Ett hus. Inte varsitt. Och så skulle jag slänga åt pappa lite. Till en bil kanske. Och mamma skulle få den där utbyggnaden hon ibland pratar om. Och ett stall med en häst. Syster skulle få en lägenhet i Sundsvall och fickpengar så hon inte behöver ha så mycket lån när hon är färdigpluggad. Betala av mina egna studielån skulle jag givetvis också göra. Och så skulle jag åka på en massa resor med nära och kära. Jag skulle alltså lägga pengarna på en massa såna där i-landsnödvändiga grejer. För att jämna ut det ger jag en del till välgörande ändamål också. Hur många miljoner har jag spenderat nu? Finns det något kvar att sätta i fonder och sånt där annat jag inte riktigt är insatt i?
6. Fem dåliga vanor?
Jag har inte växt ifrån den där klädhögen på golvet i sovrummet än. Jag lämnar tépåsen på diskbänken när jag tar den ur koppen. Är fortfarande optimistisk när det gäller tid. Jag är dålig på att höra av mig, till vänner, familj, alla. Och så är jag lite av ett kontrollfreak. Det sista kanske egentligen borde räknas som typ 7 ovanor.
7. Fem saker du gillar att göra?
Träna. Laga mat och äta den. Sy. Planera. Köra bil.
8. Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa?
Kalassvårt ju. Jag är ju inte så värst modemedveten men finns det i butik kan det ju hända att det följer med hem. Men skor med jättesula kommer aldrig följa med hem. Högst tveksamt om utsvängda byxor á la 70-tal kommer att finnas i min garderob. Vita leggings har under en förvirrad tid i mitt liv funnits i nån låda, det finns till och med bildbevis på att jag har dem på mig (jag bytte dock om innan jag lämnade lägenheten minns jag), vita leggings händer dock inte igen. Vid närmare eftertanke finns det ju en massa färger på leggings som jag aldrig kommer inhandla eller använda. 
9. Fem favoritleksaker?
Iphone, macbook, symaskin, Sims, pulka.
10.  Tio personer jag vill se göra denna utmaning?
Den som vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar